Sunday, November 22, 2009

AHLI POLITIK DAN MEDIA YANG TAK BERPERIKEMANUSIAAN.


Apa juga kejadian yang boleh membakar perasaan perkauman akan disambar dengan pantas dan rakus oleh anggota pembangkang bukan Melayu dan juga akhbar akhbar berbahasa Cina terutamanya Sin Chew Jit Poh untuk dijadikan isu yang boleh menampakkan ketidakadilan dan kekejaman kerajaan terhadap bukan Melayu.

Malah dalam hal ini penjenayah yang terang terang mengancam kehidupan rakyat setiap hari pun dibela oleh mereka untuk memperlihatkan kekejaman polis dan penginayaan terhadap penjenayah. Bagaimanapun mata mereka menjadi buta apabila seorang pemuda Melayu yang bukan penjenayah tertembak mati oleh polis yang tidak cekap di Kedah baru baru ini.

Perbandingan ini dapat dibuat dalam kes perompak Surenthiran 24 tahun yang ditembak mati oleh polis dalam suatu kejadian tembak menembak dengan polis dan beberapa kes seumpamanya sebelum ini.

Kes seorang pemuda Melayu yang mengamuk di Kedah yang mati tertembak dibahagian atas badannya sekalipun didakwa oleh polis ditujukan kekaki adalah suatu kes yang sangat serius yang tidak boleh dibiarkan berlalu begitu sahaja oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Hishamuddin Hussein sekiranya beliau benar benar menteri yang bertanggungjawab terhadap keselamatan rakyat. Setakat ini beliau tidak bersuara apapun seolah oleh polis benar.

Kematian Penjenayah Surenthiran telah diberikan publisiti yang meluas oleh akhbar akhhar The Sun, The Star , Tamil Nissan dan akhbar akhbar Cina, Chew Jit Poh dan Nanyang Siang Pau danTamil Nissan yang mempersoalkan menerusi berita mereka tentang kewajaran tembakan terhadapnya.

Bila kakak Surenthiran, R.Seetha membunuh diri dengan meminum racun lalang, presentasi berita mereka adalah sekata seolah olah tindakannya itu kerana ketidakadilan polis yang juga telah mengambil suaminya untuk siasatan . Seetha juga cuba membunuh keempat empat orang anaknya dengan memberikan mereka minum racun yang sama.

Apabila Seetha mati, akhbar akhbar tersebut memberikan laporan besar besaran terhadap rancangan Penaja Parti Hak Manusia Uthayakumr, Anggota Parlimen Kapar S. Manikavasagam dan M.Manoharan Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Alam Shah hendak membawa mayat Seetha ke Parlimen.

Bagaimanapun satu tamparan kepada mereka apabila keluarga R.Seetha menyatakan bahawa mereka tidak pernah berniat untuk menjadikan perbuatan Seetha itu sebagai isu politik. Bapa mertuanya V. Muniandy menyatakan Seetha telah meningalkan sekeping surat yang menyatakan bahwa dia meminum racun lalang atas kehendaknya sendiri.

Sebenarnya akhbar akhbar Sin Chew, Nanyang , The Star dan The Sun bukanlah suara kepada rakyat yang tertindas dan teranianya oleh perbuatan kejam, ganas dan zalim perompak , pencuri, perogol, peragut dan sebagainya tetapi mereka adalah suara kepada penjenayah termasuk yang wujud di dalam parti parti pembangkang sendiri.

Pengarang pengarang akhbar ini tidak sedar bahawa kita sebenarnya berada didalam keadaan “Jenayah Darurat” yang lebih dahsat dari keganasan pengganas komunis sendiri dalam masa darurat dahulu di negara ini.

Kenapa akhbar akhbar ini tidak tidak pergi menemu ramah keluarga atau anak isteri mereka yang telah menjadi mangsa rompakan, perogolan, pencolekan dan sebagainya. Kenapa mereka tidak pergi menemui keluarga bekas Presiden Persatuan Pemborong Binaan Malaysia ( MBAM) Patrcik Wong Kie Yik yang mati kerana cuba lari dari perompak baru baru ini ?

Pihak polis tidak seharusnya mengambil hati diatas sikap sesetengah media dan juga seorang dua anggota pembangkang yang “ tidak berperi kemanusian” sebaliknya mesti meneruskan tugas mereka dengan gagah, berani dan tegas sebagai patriot tanah air. Kejayaan anda semua yang berulang kali akhir akhir ini adalah mendapat sokongan dan sanjungan dari rakyat terbanyak.

Hanya sayangnya awak semua mempunyai seorang Menteri Dalam Negeri yang lemah yang gagal untuk mengajar dan memberhentikan sikap media yang kurang ajar terhadap polis, yang gagal untuk melihat bahawa perbuatan mereka menghasut rakyat bersikap prejudis dan membenci polis adalah sebenarnya mengapikan perasaan perkauman yang akhirnya akan membangkitkan rakyat yang marah untuk melakukan perbuatan jenayah yang lebih besar di negara ini.




1 comment:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

http://maharajablogger.blogspot.com/2010/08/menteri-kdn-masih-asyik-hisap-puting.html

BACA BLOG DI ATAS

KALU BETUL CAM NI MAKA KEMPEN SETIA TOK MAT RAHMAT WAJIB JADI ROH DAN JIWA GTP N 1MALAYSIA DS NAJIB !

August 7, 2010 7:41 AM